Friday, February 18, 2011

TIADA YANG SEMPURNA

Salam kengkawan ku, hari ini baru dapat aku mengomel blog aku dari sepanjang minggu yg sibuk ngn kontroversi..aduh kawan2 ku nape lak bergaduh atas sebab2 yg x munasarawak? di mana pendirian diri?
dimana harga diri? mmg aku xsebaik mana pun, tp bila bab bergaduh atas sebab yg munasarawak, mesti esok dah tua2 korag akan gelak sorg dr..hurm jgn la mbuang masa cgini, dr korg membusuk hati msg2 elokla korg tanam rasa cinta pada Allah n junjungan mulia Rasulullah, Nabi Muhammad SAW.


Setitis embun yang jernih, begitulah hati kita sebenarnya..kita yg mewarnai buruk baik diri kita,...huhu walaupun aku sendiri pun dilanda bermacam2 masalah tp aku tabah. Harap korang pun tabah dlm apa jua dugaan. Mmg mgu nie aku sakit hati ngn sesorg tp aku dh tanam perasaan untuk maafkn dia anytime, wlau berat , pike blik aku xkan menang sesen pun dari sengketa bodoh ciptaan dia sendiri. Kekadang aku fikir mgkn tahap nyanyuk dia nak sampai! tp kalo dh sampai seru aku balun aku balun gak! itu je cara nak tutup mulot setengah2 org xsedar diri..acener..acener2?


The Most+Paling penting kita mesti ada pegangan. Jgn nk tunjuk diri tue mulia sesgt, walhal pandang2lah cermin, insafilah diri tue dlu, sblum nk memperli or mencari pasal dgn aku..setahu aku ko patut bersyukur ATAS nikmatNya, ingatlah saat pemergian kita semua anytime, hanya menunggu detik dan masa..tiktoktiktok..ibarat hukum alam ibarat xsiapa yg tahu, begitulah kuasa Allah, KUNFAYAKUN..


* Sentiasa terbuka wlaupun hati mu terluka kerana xsiapa yg tahu hikmah setiap dugaanNya....


Ya Allah tunjukkanlah hambamu jalan kebahagiaan..Amin....:)

3 comments:

  1. Assalam..

    Lumrah kehidupan cuma perlu di ingat hidup ini ibarat roda..ada masa kita di atas & ada masanya kita di bawah.

    ReplyDelete
  2. bro ozzy,

    betol..betol..betol..hehe

    ReplyDelete