Saturday, December 29, 2012

memori 2012..

Assalamualaikum..apa khabar teman2 di sini, ketemu kita lagi di penghujung tahun ini..sedar xsedar kita semakin tua dan usia membatasi hidup kita..
walaupun gitu aku rasa amat bertuah kerana diberi lagi kesempatan dan masih dikelilingi orang-2 yg ku syg yg senantiasa support aku walau susah dan senang..aku bersyukur pada Yg Maha Esa atas kurniaanNya hampir separa impian ku telah tercapai..itulah dinamakan REZEKI.. Walau bertahun menunggu akhirnya dpt gak merasa apa selama ini kunanti..hihi..sumenya atas keizinan NYA..sukar gak nk trima pabila di announce tika tgh dlm meeting, pepun nk tima kasih kpd bos plg besau diatas kepercayaannya &diharapkan ini dpt membuatkan aku lebih gigih di masa akan datang..

Xlupa juga tahun ini menyelitkan aku beberape kenangan manis yg xdpt ku lupakan..
Diantaranya ialah aku dpt no.2 dlm pertandingan karaoke yg diadakan ditempat keje aku..padahal mula2 nk isi borang nyanyi teramatlah xkondifen..mana x nyer sore aq xbpe la ok..sgt biasa2 berbanding sore sang juara..tp rezeki begitu memihak kpd diri ini..wlpon penyertaan kali ini kurang memberansangkan..tp aku pasti aku adalah diantara yg terbaik..ikutkan pemenang tmpt ke3 sorenya tersangat2 lah powerful..ala2 black mentor..sapai diuji juri untuk percubaan dua buah lagu..melayu dan inggeris..namun tika diumumkan pemenang tmpt kedua, ternyata aku berjaya pd akhirnya..

2012 juga memori pahit buat aku skeluarga kerana kehilangan pakcik ku yg tlh berjuang penyakit diabetesnya, dimana beliau pergi menemui ilahi pada awal bulan Disember 2012 yg lalu..apa yg plaing ku kesalkan ialah arwah sempat  menyebut2 namaku seminggu sebelom dia menghembuskan nafasnya yg terakhir..kebetulan pula, mmg hari dia pegi utk selamanya itu adalah hari ku untuk pergi menziarahinya..xsangka aku telah kehilangannya dan di takdirkan menziarahinya buat kali terakhir..moga Allah mencucuri rahmat ke atas roh nya dan di tmptkan bsm org2 yg beriman..Al Fatihah..Amin..

Hurm penatlak jari ku nak menaip kt tab 7.0 plus nih..sgt letih sebenarnya..sebab bru pulang dr percutian Krabi, Thailand..gah sgt nk menyelam dan bersnorkeling..lautnya membiru dan jernih uat aku rasa tercabar utk lakukan aktiviti2 tersebut..walhal aku lgsg xpandai berenang..sebelom2 nie jgn haraplar aku nk terjun laut..coz aku mmg selalu fikir klo aku terjun gerenti aku akan jd arwah..tp xsangka aku dpt pecahkan rekod fobia aku selama ini..walaupun aku xley lagi nk mengapungkan diri ketika aku posisi tidak berenang..tp kefobiaan tu sume lenyap sebab adenya safety jacket.. dptla menyelam dan berenang kt laut dalam..masa menyelam dan bergogle..aku dpt saksikan kecantikan ikan2 nemo kat situ..aku realize gak ikan2 tu suka kt aku sapai digigit2 nye badan aku..(sgt indah ciptaanMu)..ternyata berbeza ngn percutian2 ku seblom nie..cth waktu bercuti di tasik bunting Langkawi dlu..aku teramatla cuak tgk air tasik yg tersangat berkaki2 dalamnya wlaupon pakai life jacket ms tu..xde maknenya aku nk menyelam dan berenang jauh2 spt hari ini..Pulau2 kt Krabi sgt mengoda jiwa ku...haha gilo tui tp apa2 pon it was totally fun..spe2 yg membaca citer aku saat ini aku suggest kan korg shd go one day..sekali dh pegi mst nk dtg lagi..so same goes with me..beside this is our first trip, we really had fun and of course it was like hell since xfamiliar ms mula2 sapai..but later the trips were really enjoyed..beside the people of Krabi were so helpful..xlokek ngn senyuman dan sentiasa ber*Kapunkap..haha..tue lom lg bersembang psl pasar floating kt Haadyai..sgt2 la menarik dan murah..sory beb waktu pon menunjukkan dkt kul 2am dh..mata pon dh bg warning signal, ngantuk dan nk smbg tido jap..sebelom esok berangkat pulang ke KL..chow chin chow n see u guys..

No comments:

Post a Comment