Tuesday, June 26, 2012

sejujurnya...

assalamualaikum...
selamat pagi sume..rs nye 1st time gwa memblog waktu cegini..janggal pon adew..
aku nk kongsi ape pg2 nie..hurm cuma nk ucap tahniah la pada sesape yg dpt anugerah dr segi kesihatan yg baik, rezeki yg melimpah ruah, gk kpd yg kehilangan, anggaplah satu hikmah..sbb ape yg adew dkt dunia sumenyer temporarily jew..xslalu indah geng...
ntah cmne pagi yg indah ni..aku teringat pada hal2 yg lampau..dr seorg loneranger, skater, emotikonist, ley jd bos kt tmpt aq skrg..cm lahabeng pon adew..masa kt skolah pun plg kuat jadi ketua kelas, xsngka tahap hidup aq ley jd gini.
illyrian...hidup aq ni xdela spesel sgt pon sbb aq dilahirkan dlm kluarga yg biasa..arwah bapak keje bomba..mak surirumah tp pandai meniaga..menjahit..jual brg2 perhiasan rumah..masa kecik2 dlu biasalar ikut  mak g uat demo aka sales..dlu ayat demo mmg org xfamiliar..haha..terer woo mak aku bab2 duit..xsah nk kapow dia, xyah guna kalkulator pon dh hebat, matematik lam kepala..jadi kesempurnaan famili aq disebabkn kepandaian mak dan arwah father sapaila skrg..
to make it short...segalanya berubah bila arwah dh xde..kami cm tputusla harapan..penah masa tu give up..aq nk quit study bila melihat mak ikat perut sbb selepas arwah pegi...kami ibarat hilang  tmpt bergantung dan tputus sumber pendapatan..ayaq mata xsah dok kira la..aku klo tkenang mst..huhu...korg klo tmpt aq mst sedey gak kan? mane xwei... sapai uma buka tudung saji kosong..so utk kurangkan sedey my mum.. balik kelas aku terus tidoo..tu psl klo aq nmpk org susah skrg aq terus tanya dh makan? or bgkuskan makanan..sebab aku tau keperitan dan sakit seharian xmakan..

untuk aku?
skrg bersyukur sgt2 penguat semangat aku adalah mak aku..dia yg tegah jgn quit blajar dan...sapaila skrg..apa2pon dia nasihat aq buka bsabar dan owez think positive..mummy..I will owes luv you..





No comments:

Post a Comment