Thursday, September 15, 2011

selamat harijadi Malaysia...terbaikkkk!!!

Salam, ape kabar korg..lame xjupe..huehue sedar2 dh bulan september, laz aku mengarut kt sini bulan mac 2011.haha..So harinie ialah tarikh keramat bagi negara kita kerana seluruh negeri2 yg ada skrg tlah bersetuju dan bergabung bernaung SATU nama...iaitu MALAYSIA...sebenarnya perkataan SATU tue dah lama..cuma sekarang baru nk uar-uarkan..rasa2 xyah kot...(NI PNDPT WA JEW..)

SO ape ek nk citer kt sini? Owh semalam sempat gak la tgk game bebudak rimau aka skuad bolasepak Olimpik kt stadium UiTM Shah Alam, tp ntah pesal apa ntah, nasib xmenyebelahi dorg..men dh cukup cantik (kecuali 1st half) atau mgkin xde nasib..lgpun lawan dorg tue team OMAN, sang Juara Teluk Belanga..haha Teluk yg kat negara Arab tue..Team Oman bru je menjuarai, so bangga gak la aku tgk perubahan org ramai terhadap budak2 rimau nih..berbanding 3-4 bulan lepas..mana x, aku ley kira la bape kerat nak dtg tgk aksi dorg masa men liga Msia..asik2 muka sama..sampai abg jual air pun mengeluh tensen sbb jualan dia mst cukup beli napkin anak dia jee...haha walaubagaiman pun aku tetap kat support dowh dorg nie sapai2 bila2..harap2 bukan sekadar hangat2 taik ayam..

Paling cmbest jurulatih rimau, Ong Kim Swee pun muka hepi, sblm ke Slovakia aku sempatla berbual ngn dia..mmg dia mengharapkan perubahan pada skuad dia, dan lihatlah sekarang dia pun setaraf jurulatih skuad kebangsaan kita..pepun demi negara..smlm dlm sejarah la pas game abes , kene serbu dek peminat2..cm hampeh pun ade..sesi bergambar bermula..Apek mmg jd target spai keletihan dia aku tgk..2nd jadi tumpuan si Wan Zack Haikal..Coach Ong ley berkelakau ngan Bob, chef kesayangan depa..memandangkan chef x ke Jepun, pandai2 la arrangge makan minum bebudak dia kat sana nnt..Al maklumla chef depa terikat ngn MSN so ade musabab la dia xley konvoi ikut team depa..tp itu bukan satu alasan depa nak maju ke depan..yang penting ada kesungguhan...tetapi dalam banyak peristiwa semalam, paling aku rasa cambesh bila Ultra menyanyi dan guna sound efek..siap ada dialog "HUSINNNNNNNN........memey penyokong enjoy giler dan xtensen tengok game smlm..anak buah KIM SWEE pun nmpk perubahan dlm penguasaan dan permainan mereka, ini amat ketara ketika penukaran pemain..tetapi wa salute Wan Zack Haikal walaupun cedera tetapi semangat bermain bersungguh-sungguh uat wa tabik spring..ley kut pasni mencipta nama selaku pemain sayap negara yang disegani..kelibat dia memang merencanakan permainan....sbb wa tgk pihak pertahanan lawan xsenang duduk gak la..

Nantilah ada masa aku selit2kan perkembangan dorg kat sini..aku rasa elok aku masukkan elemen sukan lam blog aku..sensasi sikit..cuma ruginya smlm xde niat nk amik gmbr...hehe

Jumpe lagi..

No comments:

Post a Comment